Pięć faktów o RODO. O tych rzeczach mogliście jeszcze nie słyszeć [PRZEGLĄD]
RODO w zakupach internetowych
Rozporządzenie RODO gwarantuje pełną i ciągłą możliwość do wglądu i zmiany danych, którymi podzielił się z daną firmą, marką, serwisem. Włącznie z prośbą o przeniesienie danych do innego operatora. Najważniejsza zmiana dotyczy profilowania, a więc zautomatyzowanej oceny użytkownika pod kątem jego zachowań na stronie, która później pozwala na lepszy dobór reklam. W ramach nowego rozporządzenia każdy klient czy użytkownik będzie miał prawo odmówić profilowania. W teorii oznacza to, że klient, który odmówi profilowania będzie odporny na reklamy butów, które dzień wcześniej oglądał e jednym z popularnych sklepów internetowych. Stanie się tak dlatego, że w momencie odmowy profilowania klient nie może mieć podłączonych kodów śledzących, które zapamiętują jego wybory.