Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Powstanie Wielkopolskie wykreślone z podstawy programowej w szkołach? Internauci wysłali ponad 30 tysięcy uwag dotyczących historii

Emilia Ratajczak
Emilia Ratajczak
Internauci napisali ponad 30 tysięcy uwag dotyczących lekcji historii.
Internauci napisali ponad 30 tysięcy uwag dotyczących lekcji historii. Robert Woźniak
Kwestia wykreślenia Powstania Wielkopolskiego z podstawy programowej wywołała gwałtowne reakcje społeczne. Po zakończeniu prekonsultacji 19 lutego, przekazano do analizy ponad 30 tysięcy uwag dotyczących historii.

Powstanie Wielkopolskie - Kontrowersje wokół zmian w podstawie programowej

19 lutego zakończyły się prekonsultacje dotyczące proponowanych zmian w podstawie programowej. Kontrowersje wywołało propozycję wykreślenia Powstania Wielkopolskiego z materiału nauczania.

Według dokumentów Ministerstwa Edukacji Narodowej, Powstanie Wielkopolskie miało być omawiane jedynie na lekcjach historii na poziomie rozszerzonym. Eksperci proponowali, by treści dotyczące powstania zostały wykreślone z podstawowego programu nauczania.

Katarzyna Kierzek-Koperska z KO zaprzeczyła tym planom. Wyjaśniła, że znika "nazewnictwo", a powstanie będzie omawiane razem z innymi wydarzeniami historycznymi.

- W tej chwili podano dopiero wyniki zespołów roboczych, natomiast w zamyśle ministerstwa jest to, żeby przenieść cały ten obszar związany z odzyskiwaniem niepodległości w jeden dział. Roboczo nazywa się „Kształtowanie granic Polski po odzyskaniu niepodległości” i tam będzie również Powstanie Wielkopolskie.

Wyniki prekonsultacji

Do 19 lutego, za pomocą formularza, mogły być składane sugestie dotyczące zmian w podstawie programowej. Przesłano ponad 50 tysięcy uwag, a około 300 uczestników mogło podzielić się swoimi spostrzeżeniami na spotkaniach online. Najwięcej uwag dotyczyło nauczania historii.

Najwięcej sugestii dotyczyło przedmiotów: Historia (31 411), Język polski (11 092), Historia i teraźniejszość (2 820) oraz Biologia (1 519).

- Uwagi trafiły do ekspertów, którzy je analizują w celu przygotowania końcowej propozycji projektów podstaw programowych poszczególnych przedmiotów, które na początku marca przekażą do MEN - przekazali urzędnicy.

Na podstawie tych propozycji, Ministerstwo Edukacji Narodowej przygotuje projekty zmieniające rozporządzenia w sprawie podstawy programowej. Projekty te zostaną skierowane do konsultacji publicznych, opiniowania i uzgodnień międzyresortowych w połowie kwietnia.

Miejskie Historie - Trzcianka:

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto